projektowanie reklam samochodowych

Reklama na auto – na co zwrócić uwagę przy jej projektowaniu?

Przedsiębiorstwa transportowe, usługowe, a także przedstawiciele handlowi nieustannie wykorzystują w swojej pracy samochody. Odbiorcy usług przeważnie mają więc możliwość przyjrzeć się temu, czym osoba działająca w imieniu konkretnej firmy przyjeżdża na spotkanie lub miejsce realizacji usługi. A gdyby tak wykorzystać to i zostawić pozytywny ślad w pamięci klienta, prezentując mu atrakcyjną wizualnie grafikę zdobiącą auto?

Spójna koncepcja elementem strategii marki

Należy pamiętać o tym, że jednym z czynników determinujących postrzeganie marki w przestrzeni publicznej jest spójność prezentowanego przekazu. Wykorzystanie jednakowych motywów, czcionek i barw na różnych nośnikach reklamy sprawia, że zapadają one w pamięć i później dużo łatwiej połączyć dany znak wizualny z przedsiębiorstwem.

Trzeba zatem zwrócić uwagę, by reklama na auto w Warszawie nie odbiegała wyglądem od innych grafik wykorzystywanych w ramach rozmaitych narzędzi promocyjnych. Jeśli bowiem uda się zaistnieć w świadomości potencjalnych odbiorców, wówczas wdrożenie innych działań prosprzedażowych spotęguje pozytywny wpływ na wizerunek podmiotu, pokazując, że działa on według przemyślanej koncepcji.

Projektując folię na auto, konieczne należy wziąć pod uwagę umiejscowienie klamek oraz szerokość drzwi, by przypadkiem nie doszło do zniekształcenia nadruku. Dodatkowo chcąc zachęcić obserwatorów do kontaktu, należy wyeksponować dane kontaktowe, jeśli zaś uwaga skupia się na kształtowaniu postrzegania firmy, wtedy lepiej postawić na motywy graficzne. Ogółem treść powinna być zwięzła.

O czym jeszcze należy pamiętać, traktując samochód jako źródło reklamy?

Jeśli już zdecydujesz się na oklejanie samochodów folią w Warszawie, musisz pamiętać, że nie tylko wygląd auta, ale i zachowanie osób nim podróżujących przekłada się na opinię o marce. Niebezpieczna jazda lub brak dbałości o czystość i stan techniczny pojazdu mogą sugerować, że również w działalności przedsiębiorstwa dochodzi do niepożądanych zachowań lub niedociągnięć. Lepiej więc takich skojarzeń nie prowokować.

Dodaj komentarz